#ikblijflid

Het najaar is traditioneel de periode dat we gezinnen aanspreken om hun lidmaatschap te vernieuwen. De eerste brieven vielen hiervoor in de bus en er komt nog een vervolg voor wie niet reageert.

In persoonlijke contacten tussen vrijwilligers en gezinnen komt dit ook al eens ter sprake. Gezinnen ontmoeten op een activiteit en hen even aanmoedigen om opnieuw aan te sluiten, twee vliegen in één klap. Maar, dit jaar ligt dat moeilijk. Coronamaatregelen zorgen ervoor dat we niet kunnen samenkomen, dat we geen leden ontmoeten en dat gegeven dus ook niet onder de aandacht kunnen brengen.  

Bij de pakken blijven zitten staat niet in onze woordenboek en communiceren met gezinnen mag. We willen jou op weg zetten om een boodschap de wereld in te sturen. Maak gebruik van de Facebookposts, je kan ze tot een stuk in januari gerust kan delen op je sociale media.

Enkele tips om rekening mee te houden:

  • Berichten op Facebook zend je één voor één uit. Maak desnoods een planning wanneer je welke boodschap op je volgers loslaat.
  • Maak de boodschap ‘persoonlijk’. Is er een link met het aanbod in jouw afdeling? Valt hierover iets te vertellen dat de moeite is? Denk er even over na en vul aan.
  • Plaats passende hashtags onder je bericht, bv. #fieropmijnvereniging #Gezinsbond-X
  • Hou de reacties in het oog. We hebben het hier niet onmiddellijk over het aantal likes, maar wel over ‘geschreven’ reacties. Probeer vragen te beantwoorden, laat zien dat je ze leest.
  • Ken je zelf het antwoord niet op een vraag – dat geldt niet alleen hier – aarzel dan niet om de vraag door te sturen naar contact@gezinsbond.be, daar weet men beslist raad.

De thema’s waarrond je hier tekst en beeld vindt om mee aan de slag te gaan zijn, onderaan vind je ook nog 3 video’s die je kan delen:

Meer berichten vind je hier:
vrijwilligers.gezinsbond.be > jij als vrijwilliger > ledenwerving > kanalen > sociale media

Video toekomstwensen

Video kindnorm

Video grootoudermagazine

  • Heeft dit je geholpen?
  • JaNee